REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Metro czy premetro w Krakowie? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Metro czy premetro w Krakowie? [FILM]
Tunel dla metra różni się od tunelu dla premetra średnicą około 1,5 metra, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wybudować tunel o parametrach do poprowadzenia metra. – O tym, czy będzie ostatecznie w tym tunelu jeździł tramwaj czy metro, zdecydujemy wtedy, kiedy powstanie pełnowymiarowy tunel, który będzie w stanie pomieścić zarówno metro, jak i tramwaj – zapowiada Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.
Powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
 Kraków: ZIM ogłosił kolejny przetarg na koncepcję linii Azory-Cichy Kącikartykuł
Pokaż artykuł
Kraków: ZIM ogłosił kolejny przetarg na koncepcję linii Azory-Cichy Kącik
Kraków nie chce rezygnować z budowy linii tramwajowej Azory-Cichy Kącik. Zarząd Inwestycji miejskich...
Kończy się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Kończy się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra [ZDJĘCIA]
Kończy się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra. Prace z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, maszyny „TEM”, umożliwiają sprawną realizację robót przy bezpiecznych przejazdach pociągów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 130 mln zł, ze środków budżetowych i z dokapitalizowania, zwiększy przepustowość tunelu, zapewniając możliwość równoczesnego przejazdu pociągów po dwóch torach. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w 2024 r.
Rusza budowa odcinka Via Carpatii pomiędzy węzłami Rzeszów Południe i Babica [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Rusza budowa odcinka Via Carpatii pomiędzy węzłami Rzeszów Południe i Babica [FILMY]
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczyna jedną z trudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. To ponad 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica. W ramach inwestycji wybudowany zostanie tunel o długości ok. 2,2 km.
Rozpoczął się następny etap budowy podziemnego tunelu kolejowego w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rozpoczął się następny etap budowy podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi
Rozpoczęła się realizacja kolejnego etapu wielkiej inwestycji kolejowej w Łodzi, budowy podziemnego tunelu średnicowego. Mniejsza maszyna TBM Faustyna rozpoczęła drążenie trzeciego jednotorowego tunelu z komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Koziny. Aglomeracja łódzka zyska nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne oraz lepszą komunikację w mieście. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 1,9 mld zł netto w 85% współfinansowana z POIiŚ.
Na Dolnym Śląsku powstaje ostatni odcinek drogi S3 od Bolkowa do granicy państwa w Lubawce [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Na Dolnym Śląsku powstaje ostatni odcinek drogi S3 od Bolkowa do granicy państwa w Lubawce [ZDJĘCIA]
W ostatnich dniach, na budowie drogi ekspresowej S3, pomiędzy Bolkowem i granicą państwa w Lubawce rozpoczęły prace związane z układaniem masy bitumicznej. Pierwsze efekty widać już na trasie głównej pomiędzy Bolkowem a Sadami Górnymi oraz na budowanym węźle Kamienna Góra Południe. Warunki atmosferyczne pozwalają prowadzić prace na wszystkich możliwych frontach robót.
[zachodniopomorskie] Światełko w tunelu dla Świnoujściaartykuł
Pokaż artykuł
[zachodniopomorskie] Światełko w tunelu dla Świnoujścia
Świnoujście ma wszystko, by stać się numerem jeden na mapie nadmorskich ośrodków turystycznych w Pol...
Wrocław: Estakada z placu Społecznego wkrótce zniknie? Jedna z ofert mieści się w budżecieartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Estakada z placu Społecznego wkrótce zniknie? Jedna z ofert mieści się w budżecie
Zadanie ma pochłonąć przeszło pięć milionów złotych. Jeden z zainteresowanych oczekuje ponad milion...
Wrocław: Estakada znika z placu Społecznego. Znamy wykonawcęartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Estakada znika z placu Społecznego. Znamy wykonawcę
Jedna z ofert zmieściła się w budżecie wynoszącym 5,1 miliona złotych i to ona okazała się najkorzys...
Powstaje nowy, podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Łódź Koziny [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Powstaje nowy, podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Łódź Koziny [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Łódź Koziny to budowany podziemny przystanek osobowy w tunelu średnicowym, położony w Łodzi, w dzielnicy Bałuty, na granicy Żubardzia i Kozin, u zbiegu ulicy Drewnowskiej z Kasprzaka i Aleją Włókniarzy w obrębie komory rozjazdowej. Koszt tej inwestycji to blisko 188 mln zł. Inwestycja realizowana z udziałem środków POIiŚ zwiększy rolę kolei w połączeniach aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]
Po wykonaniu wzmocnień terenu w rejonie ul. Mielczarskiego duża maszyna TBM kontynuuje drążenie tunelu kolejowego w Łodzi. Wykonawca inwestycji uzgadnia z miastem warunki dla dalszej realizacji robót, w tym lokalizacje tzw. szachtów. Podziemne połączenie Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec zapewni podróże ze stolicy województwa we wszystkich kierunkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w aglomeracji. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,8 mld zł netto jest współfinansowana z POIiŚ.
Tunel KDP pod Łodzią: Rozpoczynają się ekspertyzy stanu technicznego budynków artykuł
Pokaż artykuł
Tunel KDP pod Łodzią: Rozpoczynają się ekspertyzy stanu technicznego budynków
Spółka CPK podpisała umowę na wykonanie dodatkowych ekspertyz budynków, które znajdują się na trasie przebiegu drążenia tunelu KDP w Łodzi. Wykonawca, firma Albraco od momentu podpisania umowy będzie miał 6 miesięcy na realizację prac związanych z przeprowadzeniem całościowej oceny stanu technicznego i przesłanie raportu.
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
[Warszawa] Czy warto kupić mieszkanie pod Warszawą?artykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Czy warto kupić mieszkanie pod Warszawą?
Rynek mieszkań pod Warszawą jest atrakcyjny jak nigdy dotąd. Szeroka oferta, coraz lepsze standardy...
Tunel pod torami w Gałkowie – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy na linii Koluszki – Łódź artykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Gałkowie – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy na linii Koluszki – Łódź
W Gałkowie bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki zapewnia nowy tunel drogowy. Inwestycja za ponad 23 mln zł powstała we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Urzędu Gminy Koluszki. Obiekt został wykonany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” dofinansowanego z POIiŚ.
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkamiartykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod torami w Andrespolu – bezpieczeństwo i lepsze przejazdy między Łodzią i Koluszkami
W Andrespolu (przy przystanku Bedoń) bezpieczny i sprawny przejazd pod torami linii Łódź – Koluszki oraz Łódź – Dębica zapewni nowy tunel drogowy. Inwestycja za ok. 30 mln zł realizowana jest we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Andrespol. Obiekt budowany w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 268 mln zł netto „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” z POIiŚ.
Cztery perony, tunel i ruchome schody – stacja Białystok w nowej odsłonie [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Cztery perony, tunel i ruchome schody – stacja Białystok w nowej odsłonie [FILM+ZDJĘCIA]
Zakończyły się najważniejsze prace na stacji kolejowej w stolicy Podlasia. Podróżni korzystają już ze wszystkich czterech nowych peronów, na które wygodnie docierają tunelem, wyposażonym w schody ruchome i windy. Nowoczesna stacja, przyjazna także dla osób o ograniczonej mobilności, powstała w ramach budowy linii Rail Baltica, realizowanej ze wsparciem unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunelartykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunel
Zgodnie z harmonogramami realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, o czym mogli przekonać się posłowie z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, którzy pojawili się na budowie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Bliski ukończenia jest proces wzmacniania fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, z początkiem roku wykonawca przystąpił do odtwarzania wnętrza budynku.
W Łodzi powstaje podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Koziny [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Koziny [FILM+ZDJĘCIA]
Łódź Koziny to budowany podziemny przystanek osobowy w tunelu średnicowym, położony w Łodzi, w dzielnicy Bałuty, na granicy Żubardzia i Kozin, u zbiegu ulicy Drewnowskiej z Kasprzaka i Aleją Włókniarzy w obrębie komory rozjazdowej. Koszt tej inwestycji to blisko 188 mln zł. Inwestycja realizowana z udziałem środków POIiŚ zwiększy rolę kolei w połączeniach aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
REKLAMA